feb
14
sze
8 nyungne meditáció elvonulás
feb 14 – Már 3 egész nap
Tar - Tara Templom

Nyungne, az Együttérzés Buddhájának böjtös gyakorlata

A nyungne böjttel összekapcsolt meditáció gyakorlat a tibeti buddhizmusban. Egy teljes nyungne elvégzése kétnapos meditáció elvonulásban történik. A gyakorlat hatékonyan tisztít a szellemi és testi negativitások minden fajtájától, és nagy gyógyító erővel rendelkezik, ezért gyógyíthatatlannak minősített betegségek leküzdésére is eredményesen alkalmazzák ezer év óta.
A nyungne egy nagyon hatékony gyakorlási mód, különösen azok számára, akik családos és munkás életet élnek. Ezt az életmódot nagyon jól lehet kombinálni azzal, hogy időnként elvonulunk hosszabb-rövidebb időre, intenzív gyakorlással töltünk néhány napot vagy hetet, s aztán visszatérünk a hétköznapi életünkhöz. Ezt a buddhista országokban így csinálják. Az emberek dolgoznak, családjuk van, emellett azonban rendszeresen elmennek egy kolostorba vagy meditáció központba, és ott töltenek néhány napot vagy hetet, majd folytatják az életüket. Így a gyakorlás az életük szerves részévé válik.
A nyungne gyakorlat Gelongma Palmotól származik, aki egy nagy női gyakorló volt. Ezer évvel ezelőtt, a buddhista időkben élt Észak-Indiában és Nepálban, ahol ma is megvannak a szent helyei.
Gelongma Palmo hercegnő volt, aki súlyos leprában szenvedett, az egész testét beborították a sebek. Abban az időben a lepra gyógyíthatatlan betegségnek számított, a betegeket egyszerűen elkülönítették. Gelongma Palmonak szerencséje volt, mert találkozott egy tanítóval, aki azt tanácsolta neki, végezze a nyungne gyakorlatát. Szorgalmas gyakorlása meghozta az eredményt. Meggyógyult a leprából, és elérte a tökéletes megvilágosodást.

A Nyungne ideje alatt Csenrézi, a határtalan együttérzés bódhiszattvája meditációját végezzük, s 24 órára szóló, hajnaltól hajnalig tartó fogadalmakat teszünk, melyek a következők: nem ölünk, nem lopunk, nem élünk szexuális életet, nem hazudunk, nem iszunk alkoholt, nem ülünk kiemelt helyre, csak az előírt időben étkezünk, kerüljük a szórakozást, nem használunk parfümöt és nem viselünk ékszereket.
Buddhista szent iratok szerint nyolc, hibátlanul, azaz a fogadalmakat megtartva és helyes szándékkal elvégzett nyungne bizonyosan emberi létformában történő újjászületést eredményez. A helyes szándék azt jelenti, hogy a meditációt nem csak önmagunk, de kivétel nélkül minden lény javára végezzük.

Az elvonulásra bármikor be lehet kapcsolódni, nem szükséges a teljes 8 nyungnét elvégezni.
  1. nyungne: február 15-16.
  2. nyungne: február 17-18.
  3. nyungne: február 19-20.
  4. nyungne: február 21-22.
  5. nyungne: február 23-24.
  6. nyungne: február 25-26.
  7. nyungne: február 27-28.
  8. dharmacsakrás nyungne: március 1-2.

Praktikus információk:
Szállás, étkezés, tanítás egy nyungnéra: 11.000 Ft/nyungne ( Alapkő és támogatói kedvezmények érvényesek) Minél több nyungnéra jelentkezel, a felajánlás összege arányosan csökken.
Jelentkezni ezen a címen tudsz:
kagyu.center@gmail.com

Egy nyungne meditáció elvonulás pontos menete:
A nyungne meditáció kezdete előtti napon a gyakorló fürödjön meg, készítsen elő tiszta ruhát, és ezen az éjszakán már ne éljen nemi életet. A meditációra szokás ételfelajánlásként édességeket, gyümölcsöt hozni, melyet közösen elfogyasztunk a szertartás alatt és annak végeztével.(ne tartalmazzanak: tojás, retek, hús, hagyma, fokhagyma, alkohol )
A gyakorlatban:
• regisztráció a Tara templom aljában minden nyungne előtti este du. 16.30-tól

Az előkészítő nap hajnalban kezdődik a szodzsong fogadalmak letételével. A fogadalmak letétele nem szükségszerű, e nélkül is részt lehet venni az egész meditáción. Mégis nagy haszonnal jár a fogadalmak letétele, mert nagyon megnöveli a meditáció erejét. Ha a fogadalmakat letettük, nagy figyelemmel kell betartani őket. A fogadalmak 24 órára szólnak, hajnaltól-hajnalig. A nyungne meditációt háromszor végezzük el egy nap. Az elsőt magyarul, a másodikat tibetiül, a harmadikat ismét magyarul olvassuk. Az első napon reggelit és ebédet lehet enni, a nap folyamán lehet beszélni, de csak a legszükségesebbet. A meditáció terembe belépés előtt a kikészített sáfrányos vízből (amrita) egy cseppet a szánkba veszünk, öblítünk, majd kiköpjük. Az esti lefekvés és elalvás után bármikor is ébredünk fel, már nem ehetünk, nem ihatunk és nem beszélhetünk.
Az első nap, melyen Láma Csöpel a tanításokat ad, előkészíti a másodikat, melyen nem iszunk, nem eszünk és nem beszélünk.

A meditáció utolsó reggelén a fogadalmak lejárnak. Ezen a reggelen még egyszer elvégezzük a nyungne meditációt, és aki nem folytatja további nyungnékkal az elvonulást, a fogadalomtétel természetesen már kimarad.

A szertartásokon bárki részt vehet hitbéli elkötelezettségre való tekintet nélkül, egyetlen feltétel, hogy ne tápláljon ellenséges érzelmeket a gyakorlat iránt. A Nyungne gyakorlatnak fontos része az érdemek halmozása. Érdemeket halmozunk azáltal, ha erényes szellemet alakítunk ki magunkban, és tiszta szándékkal jó cselekedeteket hajtunk végre.

Olyan emberek mellé üljetek, aki jól ismeri a Nyungne gyakorlatot, mert néha bele lehet keveredni, főleg, hogy tibetiül is vannak szövegek.
Hozzatok magatokkal hálózsákot, lepedőt, párnát, tisztálkodó szereket, törölközőt.
Kérünk benneteket, hogy a Nyungne ideje alatt semmilyen általatok hozott személyes tárgyat ne hagyjatok elől (szappan, tusfürdő, kanál, bögre stb.) amit ne használhatna más is. Ugyanis a fogadalmak között van, hogy nem vesszük el más tulajdonát. Csak abban az esetben hagyjátok a személyes dolgaitokat a közös helyiségekben, ha mások is használhatják megkérdezés nélkül.

 

feb
23
pén
5. nyungne (8 nyungne meditáció)
feb 23 – feb 24 egész nap
Tar - Tara Templom

Nyungne, az Együttérzés Buddhájának böjtös gyakorlata

A nyungne böjttel összekapcsolt meditáció gyakorlat a tibeti buddhizmusban. Egy teljes nyungne elvégzése kétnapos meditáció elvonulásban történik. A gyakorlat hatékonyan tisztít a szellemi és testi negativitások minden fajtájától, és nagy gyógyító erővel rendelkezik, ezért gyógyíthatatlannak minősített betegségek leküzdésére is eredményesen alkalmazzák ezer év óta.
A nyungne egy nagyon hatékony gyakorlási mód, különösen azok számára, akik családos és munkás életet élnek. Ezt az életmódot nagyon jól lehet kombinálni azzal, hogy időnként elvonulunk hosszabb-rövidebb időre, intenzív gyakorlással töltünk néhány napot vagy hetet, s aztán visszatérünk a hétköznapi életünkhöz. Ezt a buddhista országokban így csinálják. Az emberek dolgoznak, családjuk van, emellett azonban rendszeresen elmennek egy kolostorba vagy meditáció központba, és ott töltenek néhány napot vagy hetet, majd folytatják az életüket. Így a gyakorlás az életük szerves részévé válik.
A nyungne gyakorlat Gelongma Palmotól származik, aki egy nagy női gyakorló volt. Ezer évvel ezelőtt, a buddhista időkben élt Észak-Indiában és Nepálban, ahol ma is megvannak a szent helyei.
Gelongma Palmo hercegnő volt, aki súlyos leprában szenvedett, az egész testét beborították a sebek. Abban az időben a lepra gyógyíthatatlan betegségnek számított, a betegeket egyszerűen elkülönítették. Gelongma Palmonak szerencséje volt, mert találkozott egy tanítóval, aki azt tanácsolta neki, végezze a nyungne gyakorlatát. Szorgalmas gyakorlása meghozta az eredményt. Meggyógyult a leprából, és elérte a tökéletes megvilágosodást.

A Nyungne ideje alatt Csenrézi, a határtalan együttérzés bódhiszattvája meditációját végezzük, s 24 órára szóló, hajnaltól hajnalig tartó fogadalmakat teszünk, melyek a következők: nem ölünk, nem lopunk, nem élünk szexuális életet, nem hazudunk, nem iszunk alkoholt, nem ülünk kiemelt helyre, csak az előírt időben étkezünk, kerüljük a szórakozást, nem használunk parfümöt és nem viselünk ékszereket.
Buddhista szent iratok szerint nyolc, hibátlanul, azaz a fogadalmakat megtartva és helyes szándékkal elvégzett nyungne bizonyosan emberi létformában történő újjászületést eredményez. A helyes szándék azt jelenti, hogy a meditációt nem csak önmagunk, de kivétel nélkül minden lény javára végezzük.

Praktikus információk:
Szállás, étkezés, tanítás egy nyungnéra: 11.000 Ft ( Alapkő és támogatói kedvezmények érvényesek)
Jelentkezni ezen a címen tudsz:
kagyu.center@gmail.com

Egy nyungne meditáció elvonulás pontos menete:
A nyungne meditáció kezdete előtti napon a gyakorló fürödjön meg, készítsen elő tiszta ruhát, és ezen az éjszakán már ne éljen nemi életet. A meditációra szokás ételfelajánlásként édességeket, gyümölcsöt hozni, melyet közösen elfogyasztunk a szertartás alatt és annak végeztével.(ne tartalmazzanak: tojás, retek, hús, hagyma, fokhagyma, alkohol )
A gyakorlatban:
• regisztráció a Tara templom a szertartások szünetében (február 22-én)
Az előkészítő nap hajnalban kezdődik a szodzsong fogadalmak letételével. A fogadalmak letétele nem szükségszerű, e nélkül is részt lehet venni az egész meditáción. Mégis nagy haszonnal jár a fogadalmak letétele, mert nagyon megnöveli a meditáció erejét. Ha a fogadalmakat letettük, nagy figyelemmel kell betartani őket. A fogadalmak 24 órára szólnak, hajnaltól-hajnalig. A nyungne meditációt háromszor végezzük el egy nap. Az elsőt magyarul, a másodikat tibetiül, a harmadikat ismét magyarul olvassuk. Az első napon reggelit és ebédet lehet enni, a nap folyamán lehet beszélni, de csak a legszükségesebbet. A meditáció terembe belépés előtt a kikészített sáfrányos vízből (amrita) egy cseppet a szánkba veszünk, öblítünk, majd kiköpjük. Az esti lefekvés és elalvás után bármikor is ébredünk fel, már nem ehetünk, nem ihatunk és nem beszélhetünk.
Az első nap, melyen Láma Csöpel a tanításokat ad, előkészíti a másodikat, melyen nem iszunk, nem eszünk és nem beszélünk.

A meditáció utolsó reggelén a fogadalmak lejárnak. Ezen a reggelen még egyszer elvégezzük a nyungne meditációt, és aki nem folytatja további nyungnékkal az elvonulást, a fogadalomtétel természetesen már kimarad. Kb. reggel 8-kor lesz vége, ezután takarítás következik és ezzel zárul le az elvonulás.

A szertartásokon bárki részt vehet hitbéli elkötelezettségre való tekintet nélkül, egyetlen feltétel, hogy ne tápláljon ellenséges érzelmeket a gyakorlat iránt. A Nyungne gyakorlatnak fontos része az érdemek halmozása. Érdemeket halmozunk azáltal, ha erényes szellemet alakítunk ki magunkban, és tiszta szándékkal jó cselekedeteket hajtunk végre.

Olyan emberek mellé üljetek, aki jól ismeri a Nyungne gyakorlatot, mert néha bele lehet keveredni, főleg, hogy tibetiül is vannak szövegek.
Hozzatok magatokkal hálózsákot, lepedőt, párnát, tisztálkodó szereket, törölközőt.
Kérünk benneteket, hogy a Nyungne ideje alatt semmilyen általatok hozott személyes tárgyat ne hagyjatok elől (szappan, tusfürdő, kanál, bögre stb.) amit ne használhatna más is. Ugyanis a fogadalmak között van, hogy nem vesszük el más tulajdonát. Csak abban az esetben hagyjátok a személyes dolgaitokat a közös helyiségekben, ha mások is használhatják megkérdezés nélkül.

feb
25
vas
6. nyungne (8 nyungne meditáció)
feb 25 – feb 26 egész nap
Tar - Tara Templom

Nyungne, az Együttérzés Buddhájának böjtös gyakorlata

A nyungne böjttel összekapcsolt meditáció gyakorlat a tibeti buddhizmusban. Egy teljes nyungne elvégzése kétnapos meditáció elvonulásban történik. A gyakorlat hatékonyan tisztít a szellemi és testi negativitások minden fajtájától, és nagy gyógyító erővel rendelkezik, ezért gyógyíthatatlannak minősített betegségek leküzdésére is eredményesen alkalmazzák ezer év óta.
A nyungne egy nagyon hatékony gyakorlási mód, különösen azok számára, akik családos és munkás életet élnek. Ezt az életmódot nagyon jól lehet kombinálni azzal, hogy időnként elvonulunk hosszabb-rövidebb időre, intenzív gyakorlással töltünk néhány napot vagy hetet, s aztán visszatérünk a hétköznapi életünkhöz. Ezt a buddhista országokban így csinálják. Az emberek dolgoznak, családjuk van, emellett azonban rendszeresen elmennek egy kolostorba vagy meditáció központba, és ott töltenek néhány napot vagy hetet, majd folytatják az életüket. Így a gyakorlás az életük szerves részévé válik.
A nyungne gyakorlat Gelongma Palmotól származik, aki egy nagy női gyakorló volt. Ezer évvel ezelőtt, a buddhista időkben élt Észak-Indiában és Nepálban, ahol ma is megvannak a szent helyei.
Gelongma Palmo hercegnő volt, aki súlyos leprában szenvedett, az egész testét beborították a sebek. Abban az időben a lepra gyógyíthatatlan betegségnek számított, a betegeket egyszerűen elkülönítették. Gelongma Palmonak szerencséje volt, mert találkozott egy tanítóval, aki azt tanácsolta neki, végezze a nyungne gyakorlatát. Szorgalmas gyakorlása meghozta az eredményt. Meggyógyult a leprából, és elérte a tökéletes megvilágosodást.

A Nyungne ideje alatt Csenrézi, a határtalan együttérzés bódhiszattvája meditációját végezzük, s 24 órára szóló, hajnaltól hajnalig tartó fogadalmakat teszünk, melyek a következők: nem ölünk, nem lopunk, nem élünk szexuális életet, nem hazudunk, nem iszunk alkoholt, nem ülünk kiemelt helyre, csak az előírt időben étkezünk, kerüljük a szórakozást, nem használunk parfümöt és nem viselünk ékszereket.
Buddhista szent iratok szerint nyolc, hibátlanul, azaz a fogadalmakat megtartva és helyes szándékkal elvégzett nyungne bizonyosan emberi létformában történő újjászületést eredményez. A helyes szándék azt jelenti, hogy a meditációt nem csak önmagunk, de kivétel nélkül minden lény javára végezzük.

Praktikus információk:
Szállás, étkezés, tanítás egy nyungnéra: 11.000 Ft ( Alapkő és támogatói kedvezmények érvényesek)
Jelentkezni ezen a címen tudsz:
kagyu.center@gmail.com

Egy nyungne meditáció elvonulás pontos menete:
A nyungne meditáció kezdete előtti napon a gyakorló fürödjön meg, készítsen elő tiszta ruhát, és ezen az éjszakán már ne éljen nemi életet. A meditációra szokás ételfelajánlásként édességeket, gyümölcsöt hozni, melyet közösen elfogyasztunk a szertartás alatt és annak végeztével.(ne tartalmazzanak: tojás, retek, hús, hagyma, fokhagyma, alkohol )
A gyakorlatban:
• regisztráció a Tara templom a szertartások szünetében (február 24-én)
Az előkészítő nap hajnalban kezdődik a szodzsong fogadalmak letételével. A fogadalmak letétele nem szükségszerű, e nélkül is részt lehet venni az egész meditáción. Mégis nagy haszonnal jár a fogadalmak letétele, mert nagyon megnöveli a meditáció erejét. Ha a fogadalmakat letettük, nagy figyelemmel kell betartani őket. A fogadalmak 24 órára szólnak, hajnaltól-hajnalig. A nyungne meditációt háromszor végezzük el egy nap. Az elsőt magyarul, a másodikat tibetiül, a harmadikat ismét magyarul olvassuk. Az első napon reggelit és ebédet lehet enni, a nap folyamán lehet beszélni, de csak a legszükségesebbet. A meditáció terembe belépés előtt a kikészített sáfrányos vízből (amrita) egy cseppet a szánkba veszünk, öblítünk, majd kiköpjük. Az esti lefekvés és elalvás után bármikor is ébredünk fel, már nem ehetünk, nem ihatunk és nem beszélhetünk.
Az első nap, melyen Láma Csöpel a tanításokat ad, előkészíti a másodikat, melyen nem iszunk, nem eszünk és nem beszélünk.

A meditáció utolsó reggelén a fogadalmak lejárnak. Ezen a reggelen még egyszer elvégezzük a nyungne meditációt, és aki nem folytatja további nyungnékkal az elvonulást, a fogadalomtétel természetesen már kimarad. Kb. reggel 8-kor lesz vége, ezután takarítás következik és ezzel zárul le az elvonulás.

A szertartásokon bárki részt vehet hitbéli elkötelezettségre való tekintet nélkül, egyetlen feltétel, hogy ne tápláljon ellenséges érzelmeket a gyakorlat iránt. A Nyungne gyakorlatnak fontos része az érdemek halmozása. Érdemeket halmozunk azáltal, ha erényes szellemet alakítunk ki magunkban, és tiszta szándékkal jó cselekedeteket hajtunk végre.

Olyan emberek mellé üljetek, aki jól ismeri a Nyungne gyakorlatot, mert néha bele lehet keveredni, főleg, hogy tibetiül is vannak szövegek.
Hozzatok magatokkal hálózsákot, lepedőt, párnát, tisztálkodó szereket, törölközőt.
Kérünk benneteket, hogy a Nyungne ideje alatt semmilyen általatok hozott személyes tárgyat ne hagyjatok elől (szappan, tusfürdő, kanál, bögre stb.) amit ne használhatna más is. Ugyanis a fogadalmak között van, hogy nem vesszük el más tulajdonát. Csak abban az esetben hagyjátok a személyes dolgaitokat a közös helyiségekben, ha mások is használhatják megkérdezés nélkül.

feb
27
ked
7. nyungne (8 nyungne meditáció)
feb 27 – feb 28 egész nap
Tar - Tara Templom

Nyungne, az Együttérzés Buddhájának böjtös gyakorlata

A nyungne böjttel összekapcsolt meditáció gyakorlat a tibeti buddhizmusban. Egy teljes nyungne elvégzése kétnapos meditáció elvonulásban történik. A gyakorlat hatékonyan tisztít a szellemi és testi negativitások minden fajtájától, és nagy gyógyító erővel rendelkezik, ezért gyógyíthatatlannak minősített betegségek leküzdésére is eredményesen alkalmazzák ezer év óta.
A nyungne egy nagyon hatékony gyakorlási mód, különösen azok számára, akik családos és munkás életet élnek. Ezt az életmódot nagyon jól lehet kombinálni azzal, hogy időnként elvonulunk hosszabb-rövidebb időre, intenzív gyakorlással töltünk néhány napot vagy hetet, s aztán visszatérünk a hétköznapi életünkhöz. Ezt a buddhista országokban így csinálják. Az emberek dolgoznak, családjuk van, emellett azonban rendszeresen elmennek egy kolostorba vagy meditáció központba, és ott töltenek néhány napot vagy hetet, majd folytatják az életüket. Így a gyakorlás az életük szerves részévé válik.
A nyungne gyakorlat Gelongma Palmotól származik, aki egy nagy női gyakorló volt. Ezer évvel ezelőtt, a buddhista időkben élt Észak-Indiában és Nepálban, ahol ma is megvannak a szent helyei.
Gelongma Palmo hercegnő volt, aki súlyos leprában szenvedett, az egész testét beborították a sebek. Abban az időben a lepra gyógyíthatatlan betegségnek számított, a betegeket egyszerűen elkülönítették. Gelongma Palmonak szerencséje volt, mert találkozott egy tanítóval, aki azt tanácsolta neki, végezze a nyungne gyakorlatát. Szorgalmas gyakorlása meghozta az eredményt. Meggyógyult a leprából, és elérte a tökéletes megvilágosodást.

A Nyungne ideje alatt Csenrézi, a határtalan együttérzés bódhiszattvája meditációját végezzük, s 24 órára szóló, hajnaltól hajnalig tartó fogadalmakat teszünk, melyek a következők: nem ölünk, nem lopunk, nem élünk szexuális életet, nem hazudunk, nem iszunk alkoholt, nem ülünk kiemelt helyre, csak az előírt időben étkezünk, kerüljük a szórakozást, nem használunk parfümöt és nem viselünk ékszereket.
Buddhista szent iratok szerint nyolc, hibátlanul, azaz a fogadalmakat megtartva és helyes szándékkal elvégzett nyungne bizonyosan emberi létformában történő újjászületést eredményez. A helyes szándék azt jelenti, hogy a meditációt nem csak önmagunk, de kivétel nélkül minden lény javára végezzük.

Praktikus információk:
Szállás, étkezés, tanítás egy nyungnéra: 11.000 Ft ( Alapkő és támogatói kedvezmények érvényesek)
Jelentkezni ezen a címen tudsz:
kagyu.center@gmail.com

Egy nyungne meditáció elvonulás pontos menete:
A nyungne meditáció kezdete előtti napon a gyakorló fürödjön meg, készítsen elő tiszta ruhát, és ezen az éjszakán már ne éljen nemi életet. A meditációra szokás ételfelajánlásként édességeket, gyümölcsöt hozni, melyet közösen elfogyasztunk a szertartás alatt és annak végeztével.(ne tartalmazzanak: tojás, retek, hús, hagyma, fokhagyma, alkohol )
A gyakorlatban:
• regisztráció a Tara templom a szertartások szünetében (február 26-án)
Az előkészítő nap hajnalban kezdődik a szodzsong fogadalmak letételével. A fogadalmak letétele nem szükségszerű, e nélkül is részt lehet venni az egész meditáción. Mégis nagy haszonnal jár a fogadalmak letétele, mert nagyon megnöveli a meditáció erejét. Ha a fogadalmakat letettük, nagy figyelemmel kell betartani őket. A fogadalmak 24 órára szólnak, hajnaltól-hajnalig. A nyungne meditációt háromszor végezzük el egy nap. Az elsőt magyarul, a másodikat tibetiül, a harmadikat ismét magyarul olvassuk. Az első napon reggelit és ebédet lehet enni, a nap folyamán lehet beszélni, de csak a legszükségesebbet. A meditáció terembe belépés előtt a kikészített sáfrányos vízből (amrita) egy cseppet a szánkba veszünk, öblítünk, majd kiköpjük. Az esti lefekvés és elalvás után bármikor is ébredünk fel, már nem ehetünk, nem ihatunk és nem beszélhetünk.
Az első nap, melyen Láma Csöpel a tanításokat ad, előkészíti a másodikat, melyen nem iszunk, nem eszünk és nem beszélünk.

A meditáció utolsó reggelén a fogadalmak lejárnak. Ezen a reggelen még egyszer elvégezzük a nyungne meditációt, és aki nem folytatja további nyungnékkal az elvonulást, a fogadalomtétel természetesen már kimarad. Kb. reggel 8-kor lesz vége, ezután takarítás következik és ezzel zárul le az elvonulás.

A szertartásokon bárki részt vehet hitbéli elkötelezettségre való tekintet nélkül, egyetlen feltétel, hogy ne tápláljon ellenséges érzelmeket a gyakorlat iránt. A Nyungne gyakorlatnak fontos része az érdemek halmozása. Érdemeket halmozunk azáltal, ha erényes szellemet alakítunk ki magunkban, és tiszta szándékkal jó cselekedeteket hajtunk végre.

Olyan emberek mellé üljetek, aki jól ismeri a Nyungne gyakorlatot, mert néha bele lehet keveredni, főleg, hogy tibetiül is vannak szövegek.
Hozzatok magatokkal hálózsákot, lepedőt, párnát, tisztálkodó szereket, törölközőt.
Kérünk benneteket, hogy a Nyungne ideje alatt semmilyen általatok hozott személyes tárgyat ne hagyjatok elől (szappan, tusfürdő, kanál, bögre stb.) amit ne használhatna más is. Ugyanis a fogadalmak között van, hogy nem vesszük el más tulajdonát. Csak abban az esetben hagyjátok a személyes dolgaitokat a közös helyiségekben, ha mások is használhatják megkérdezés nélkül.

Már
1
csü
Dharmacsakrás nyungne (8.)
Már 1 – Már 2 egész nap
Tar - Tara Templom

Nyungne, az Együttérzés Buddhájának böjtös gyakorlata

A nyungne böjttel összekapcsolt meditáció gyakorlat a tibeti buddhizmusban. Egy teljes nyungne elvégzése kétnapos meditáció elvonulásban történik. A gyakorlat hatékonyan tisztít a szellemi és testi negativitások minden fajtájától, és nagy gyógyító erővel rendelkezik, ezért gyógyíthatatlannak minősített betegségek leküzdésére is eredményesen alkalmazzák ezer év óta.
A nyungne egy nagyon hatékony gyakorlási mód, különösen azok számára, akik családos és munkás életet élnek. Ezt az életmódot nagyon jól lehet kombinálni azzal, hogy időnként elvonulunk hosszabb-rövidebb időre, intenzív gyakorlással töltünk néhány napot vagy hetet, s aztán visszatérünk a hétköznapi életünkhöz. Ezt a buddhista országokban így csinálják. Az emberek dolgoznak, családjuk van, emellett azonban rendszeresen elmennek egy kolostorba vagy meditáció központba, és ott töltenek néhány napot vagy hetet, majd folytatják az életüket. Így a gyakorlás az életük szerves részévé válik.
A nyungne gyakorlat Gelongma Palmotól származik, aki egy nagy női gyakorló volt. Ezer évvel ezelőtt, a buddhista időkben élt Észak-Indiában és Nepálban, ahol ma is megvannak a szent helyei.
Gelongma Palmo hercegnő volt, aki súlyos leprában szenvedett, az egész testét beborították a sebek. Abban az időben a lepra gyógyíthatatlan betegségnek számított, a betegeket egyszerűen elkülönítették. Gelongma Palmonak szerencséje volt, mert találkozott egy tanítóval, aki azt tanácsolta neki, végezze a nyungne gyakorlatát. Szorgalmas gyakorlása meghozta az eredményt. Meggyógyult a leprából, és elérte a tökéletes megvilágosodást.

A Nyungne ideje alatt Csenrézi, a határtalan együttérzés bódhiszattvája meditációját végezzük, s 24 órára szóló, hajnaltól hajnalig tartó fogadalmakat teszünk, melyek a következők: nem ölünk, nem lopunk, nem élünk szexuális életet, nem hazudunk, nem iszunk alkoholt, nem ülünk kiemelt helyre, csak az előírt időben étkezünk, kerüljük a szórakozást, nem használunk parfümöt és nem viselünk ékszereket.
Buddhista szent iratok szerint nyolc, hibátlanul, azaz a fogadalmakat megtartva és helyes szándékkal elvégzett nyungne bizonyosan emberi létformában történő újjászületést eredményez. A helyes szándék azt jelenti, hogy a meditációt nem csak önmagunk, de kivétel nélkül minden lény javára végezzük.

 

  1. Dharmacsakra nap, Csodák ünnepe
    Március 2. péntek

Az első tibeti holdhónap teliholdja, tibetiül: Csotrül dücsen.

Az év első tizenöt napja annak a tizenöt napnak az ünneplése, amikor Buddha minden nap más csodát mutatott be azért, hogy jövendő tanítványai érdemeit és odaadását növelje.
Ezen a napon a tibetiek hagyományosan jakvajból készült – manapság már használnak növényi olajból vagy tisztított vajból formált gyertyákat is -, virág-, madár- vagy fa alakú lámpásokat gyújtanak, hogy megemlékezzenek Buddha csodálatos tetteiről, amelyeket követői hitének megerősítésére hajtott végre.
A tibeti kultúrában ezeket a dharmacsakra napokat 10 milliós napoknak is hívják.
A 10 milliószoros napokon minden tett 10 milliószoros erővel hat. Ez mind a pozitív, előremutató fejlődést segítő gondolatokra, érzelmekre, a szeretettel teljes szándékokra, az előre vivő akaratra, mind az ennek ellenkezőjét képviselő negatív, visszahúzó, fejlődésünk útját nem segítő gondolatokra, érzelmekre, megnyilvánulásokra, szándékokra és akaratra egyaránt igaz. Minden megnyilvánulásunk, tettünk következményei tízmilliószorosan hatnak vissza ránk.
Érdemes ezen a napon minél többet gyakorolni, ha azonban nincs lehetőségünk arra, hogy a dharmacsakra napot intenzív gyakorlással töltsük, pl. Nyungnéval, akkor is különösen ügyeljünk arra, hogy mindenféle testi, szóbeli és gondolati ártó cselekedetet kerüljünk, és minél több segítő, együttérző, szeretetteli tevékenységgel töltsük el a napot.

Praktikus információk:
Szállás, étkezés, tanítás egy nyungnéra: 11.000 Ft ( Alapkő és támogatói kedvezmények érvényesek)
Jelentkezni ezen a címen tudsz:
kagyu.center@gmail.com

Egy nyungne meditáció elvonulás pontos menete:
A nyungne meditáció kezdete előtti napon a gyakorló fürödjön meg, készítsen elő tiszta ruhát, és ezen az éjszakán már ne éljen nemi életet. A meditációra szokás ételfelajánlásként édességeket, gyümölcsöt hozni, melyet közösen elfogyasztunk a szertartás alatt és annak végeztével.(ne tartalmazzanak: tojás, retek, hús, hagyma, fokhagyma, alkohol )

A gyakorlatban:
• regisztráció a Tara templom aljában a szertartások szünetében (február 28-án)
Az előkészítő nap hajnalban kezdődik a szodzsong fogadalmak letételével. A fogadalmak letétele nem szükségszerű, e nélkül is részt lehet venni az egész meditáción. Mégis nagy haszonnal jár a fogadalmak letétele, mert nagyon megnöveli a meditáció erejét. Ha a fogadalmakat letettük, nagy figyelemmel kell betartani őket. A fogadalmak 24 órára szólnak, hajnaltól-hajnalig. A nyungne meditációt háromszor végezzük el egy nap. Az elsőt magyarul, a másodikat tibetiül, a harmadikat ismét magyarul olvassuk. Az első napon reggelit és ebédet lehet enni, a nap folyamán lehet beszélni, de csak a legszükségesebbet. A meditáció terembe belépés előtt a kikészített sáfrányos vízből (amrita) egy cseppet a szánkba veszünk, öblítünk, majd kiköpjük. Az esti lefekvés és elalvás után bármikor is ébredünk fel, már nem ehetünk, nem ihatunk és nem beszélhetünk.
Az első nap, melyen Láma Csöpel a tanításokat ad, előkészíti a másodikat, melyen nem iszunk, nem eszünk és nem beszélünk.

A meditáció utolsó reggelén a fogadalmak lejárnak. Ezen a reggelen még egyszer elvégezzük a nyungne meditációt, de a fogadalomtétel természetesen már kimarad. Kb. reggel 8-kor lesz vége, ezután takarítás következik és ezzel zárul le az elvonulás.

A szertartásokon bárki részt vehet hitbéli elkötelezettségre való tekintet nélkül, egyetlen feltétel, hogy ne tápláljon ellenséges érzelmeket a gyakorlat iránt. A Nyungne gyakorlatnak fontos része az érdemek halmozása. Érdemeket halmozunk azáltal, ha erényes szellemet alakítunk ki magunkban, és tiszta szándékkal jó cselekedeteket hajtunk végre.

Olyan emberek mellé üljetek, aki jól ismeri a Nyungne gyakorlatot, mert néha bele lehet keveredni, főleg, hogy tibetiül is vannak szövegek.
Hozzatok magatokkal hálózsákot, lepedőt, párnát, tisztálkodó szereket, törölközőt.
Kérünk benneteket, hogy a Nyungne ideje alatt semmilyen általatok hozott személyes tárgyat ne hagyjatok elől (szappan, tusfürdő, kanál, bögre stb.) amit ne használhatna más is. Ugyanis a fogadalmak között van, hogy nem vesszük el más tulajdonát. Csak abban az esetben hagyjátok a személyes dolgaitokat a közös helyiségekben, ha mások is használhatják megkérdezés nélkül.

 

Már
3
szo
Tibeti Újévi Ünnepség Taron
Már 3 @ 14:00 – 18:45
Tara Templom - Tar

Közösségünk az ezer éves tibeti buddhizmus hagyományvonalát követi. Ennek az időszámításnak a lényege az, hogy a Holdhoz igazodik és két ciklus egészíti ki egymást; az egyik a 12 állatjegy, a másik az öt elem és ezek párosítva jelennek meg. Szellemi vezetőnk, Láma Csöpel tanításait figyelembe véve Újévi Ünnepségünk a tibeti szokásokkal megegyezik.

 A tibeti naptár szerint  idén, a 2145. évet írjuk, ami a Föld-Kutya éve.

A tibeti Holdújév alkalmával Tibetben nagy ünnepségeket rendeznek ami tizenöt napig vagy még tovább tarthat. Az Újév első 3 napja a családé – de az ünnepek túlterjeszkednek a házak falain és a szomszédok örömittasan köszöntik egymást: „Tashi Delek”-vel, avagy „Jó Szerencsét!” kívánva.
A Holdújév első napján a tibeti családok monostorokat látogatnak, hogy ünnepelhessék az új évet. A családok kitakarítanak, különleges ételeket készítenek, új ruhát vesznek fel.  Az emberek felajánlásokat, füstölőket és borókaágakat visznek, hogy majd helyben meggyújtsák és megtöltsék a levegőt finom illattal. A boldogság hangulata és a reménységé uralkodik a légkörön.

PROGRAM:
14.00 Láma Csöpel Újévi tanítása és könyvbemutató
15.00 Laár András és Laár-Sramkó Kata mantrakoncertje
15.30 A Dharma-színház bemutatja – A bíró okos lánya című magyar népmesét buddhista magyarázattal
16.30 Tűzszertartás és Milarepa cog
Az ünneplésre szeretettel várunk minden kedves érdeklődőt.
A belépés díjtalan.

Kérünk Benneteket, hogy belépőül hozzatok magatokkal házi készítésű süteményt, esetleg más ételt (disznóhús kivételével) az étekfelajánláshoz.

Már
25
vas
Tudatépítés
Már 25 @ 08:00 – 12:00
Karmapa Ház - Budapest

TUDATÉPÍTÉS Láma Csöpel vezetésével

Program:
8:00-9:00 Zöld tara szertartás
10:00-11:00 Vezetett gyógyító meditáció
11:00-12:00 Tanítás a 37 bódhiszattva gyakorlatról
12:30-tól Mantratekercselés

A tudatépítés sok évezredes hagyománya leszögezi: tudatunk ereje képes megszüntetni a szenvedést, és megteremteni a boldogságot. Ha ezt az erőt megfelelő életmóddal, helyes magatartással és meditációval párosítjuk, nemcsak lelki szenvedéseinkből, hanem testi betegségeinkből is kigyógyulhatunk.

A tudatépítés gyógyító meditációjának gyakorlatai az ősi tibeti hagyomány gazdag tapasztalataira épülnek. Alkalmasak mindenki számára, nem kötődnek vallási alapokhoz. Megismerkedünk az egészség és a betegség lélektanával, és megtanuljuk felkelteni a tudatunk végtelenül hatalmas gyógyító erejét.

Felajánlás a tanításra: 1000 Ft (Támogatói kedvezmény érvényes)
Regisztráció nem szükséges.

 

KÖNYVAJÁNLÓ a gyógyító meditáció gyakorlatához:

A mai tudomány egyik legfontosabb felismerése, hogy a test és a tudat nem két különálló, egymástól elválasztott jelenség, hanem egy és ugyanazon létező két különböző szempontból nézve. Tudatállapotunk kihat egészségünkre. Míg a zaklatott, kiegyensúlyozatlan tudat a betegségek melegágya, addig az önmagával megbékélt tudat védi testi egészségünket, elejét veszi a megbetegedéseknek, sőt gyógyítja is a már meglévőket. A Magyarországi Karma Kagyüpa Buddhista Közösség kiadásában több olyan könyv is megjelent, ami páratlan segítséget nyújt a gyógyító meditáció, a tudatépítés elsajátításához, valamint a helyes szemlélet kialakításához.

Az 5 erő
Gyógyító Erőtér
Gyógyító Meditáció
Öngyógyítás meditációval

https://dharmakonyvek.hu/meditacio/gyogyito

ápr
2
hét
Húsvéti Ünnepség Taron
ápr 2 egész nap
Tara Templom - Tar